Jessica Fardin - Ny marknadschef på Episervers

Jessica Fardin - Ny marknadschef på Episervers

Episervers får ny marknadschef

2015-07-21

Det svenska it-företaget Episervers har nu gått ut med att en viktig nyrekrytering för deras internationella marknad. Jessica Fardin har tagit positionen som deras nya marknadschef, eller Senior Director Marketing and Worldwide Partner Programs.

Jessica Fardin kommer få ansvaret över marknadsavdelningens arbete i Europa och regioner utanför Nordamerika, samt ta hand om stora delar av företagets partnerverksamhet. Uppgifterna består bland annat av att stödja försäljning i Europa, Mellanöstern, Afrika och Asien för att säkra en stark tillväxt i dessa regioner. Men också av att leda en utökning av Episervers globala partnerprogram.

– Efter att ha jobbat utomlands i många år så ser jag att svenska företag ofta har ett för­språng på IT-området, säger Jessica Fardin i ett pressutskick. När det kommer till digital marknadsföring och e-handel ligger vi dock lite efter länder som Storbritannien och USA. Jag är övertygad om att Episerver kan göra en stor skillnad här.

Episerver är ett företag som arbetar levererar kompletta plattformar till företag som bedriver internetbaserad verksamhet och e-handel. Deras Episervers 7.5 används bland annat av stora svenska företag som Arla och Intersport.

Läs mer om företaget här: Episervers nya 7.5-lösning för e-handel

Bilden är hämtad från Episervers pressmeddelande.