Emil Svensson på Briefcave AB – en nylanserad webbyrå med bas i Jönköping.

Emil Svensson på Briefcave AB – en nylanserad webbyrå med bas i Jönköping.

Briefcave AB hjälper företag med konverterande design

2015-07-27

I mitten av juni lanserades design-och  webbyrån Briefcave AB i Jönköping. De ska bedriva verksamhet utifrån ett koncept med fokus på konverterande design – design som erbjuder fler nya kunder och ökade intäkter.  

Briefcave AB är grundat av Emil Svensson från Nässjö, som tidigare varit med och grundat Footmall.se, en onlinegalleria och prisjämförelsesite helt inriktad på skor. Footmall har för tillfället etablerat sig på sex marknaden och är en finalist i STING-programmet för Sveriges mest lovande tech-startups.

Den nya webbyrån tar sin samlade erfarenhet från arbete på en Stockholmsbyrå med stora välprofilerade kunder som Posten Norge och Stockholms universitet för att göra en hård satsning i Jönköping. Emil Nilsson menar att  de identifierat ett utrymme på marknaden i Jönköpingsområdet, och att de kommer kunna erbjuda sina tjänster till lokala företag och även kunna komplettera andra bolag inom reklam-, kommunikation- och webbyråer inom design. Bland annat ska de kunna tillföra ett tydligare fokus på slutanvändaren för allt ifrån webbdesign och grafisk profilering till framtagandet av mobila applikationer och reklammaterial.

– Något som jag tror särskiljer oss från övriga aktörer är att vår passion för design går bortom vackra bilder och in i huvudet på konsumenten och den tänkta slutkunden. Design är funktion, och grunden till bra design ligger i att ordentligt förstå vem och vad vi skapar för, säger Emil Svensson i ett pressmeddelande.

För att läsa mer om nya spännande webbyråer, kolla in: Wasabi Web hjälper företag att förbättra sina resultat